henibeni

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Hanna Brodén - 3 november 2010 16:37

 

Alltså gud vilken otroligt rolig träning det var! Jag sitter halvt mörbulltad och verkligen är nöjd över dagens dansträning med Alexander. Han är en jätte duktig dansare och kan lära ut danser bättre än de flesta. Uppskattade verkligen den här workshopen och hoppas att det kommer dyka upp fler sånna här tränings tillfällen med samma dansstilar och samma danslärare!


Modernt:

Rätt så svår dans fick vi lära oss och det krävdes mycket utav en. Man rullade fram och tillbaka, hit och dit, kullebyta, snabbt, långsamt, upp, ner, hopp, hjulning. Vilken variation på steg och så oerhört roligt!


Commercial:

Lite svårare tyckte jag. Mycket mer detaljerat och mer street-liknande fast lite finare, renare på något sätt. Jag tyckte att det var mycket mer man skulle tänka på, i den andra dansen flöt man bara med.


Kram

Av Hanna Brodén - 3 november 2010 11:49

Håller på att skriva in NO:n i world men jag förstår mig inte riktigt på mammas Mac dator.. lite för komplicerad för mig. Eller så är det bara jag som är helt okunnig där det gäller datorer, det där kan diskuteras.

Nu tänkte jag springa upp och byta om till träningskläder. 13.00 är det Workshop nere i stan med Alexander (mer info) --> www.danscenter.com

Det är en lektion på 2 h + 15 min. Både i modernt och commercial. Kommer bli sjukt roligt och längtar som attans!


Bild från Memory Lane på Nathalie Akselsens

Foto: http://viktorbijlenga.se/


Kram




Presentation


Jag heter Hanna och går i 9onde klass i en läx-fylld skola. Jag älskar att kunna uttrycka mig igenom dansen, det är min passion. Vad är din?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards